dinsdag 20 november 2012

Klus 169, het bureau

Het is echt al vaker aan de orde geweest, maar blijkbaar krijg ik het niet voldoende onder controle: mijn bureau in mijn werkkamer.

Zo kan een mens toch niet werken. Ik heb amper plek om te zitten.

Ik heb eerst alle stapels op één grote stapel gelegd en ben toen gaan sorteren. Een stapel voor de werkzoek-activiteiten, een stapel waar ik meteen wat mee moet doen (zoals nota's), een stapel vakliteratuur, een stapel tijdschriften. Dat gaf al een hoop meer overzicht dan alles gewoon klakkeloos door elkaar.

De tijdschriften kunnen naar beneden, daar liggen er nog heel veel meer (voor een andere keer, ook zo'n herhalend onderwerp). De stapel met vacatures kijk ik eerst nog eens even kritisch door: op welke vacatures pas ik? De rest kan bij het oud papier. Zonde van mijn (en hun) tijd om te gaan reageren op vacatures waar ik niet op pas.

Deze stapel losse klantenkaarten, visitekaartjes en dergelijke ga ik morgen uitzoeken, samen met de stapel die in mijn handtas zit.

Kijk, zo gaat een mens toch veel rustiger aan het werk?

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er beter uit!

    Zeer herkenbaar zo'n volle werkplek. Ik zal morgenochtend die van mij eens onder handen nemen...

    BeantwoordenVerwijderen