maandag 30 april 2012

Dag 109, naaimachine

In het hoekje tussen de deur en de kast. Daar staat hij: de naaimachine. Terwijl hij daar helemaal niet mag staan!

Hij past er wel, maar hij hoort er niet. Hij hoort namelijk in de trapkast. Alleen is daar geen plek meer voor hem...

He-le-maal geen plek. Terwijl hij er toch niet zo lang geleden vandaan gekomen is.
Dat moet toch anders kunnen.

Om te beginnen kunnen de schoenen terug in de doos waarin ze thuishoren. Al tijdens mijn studententijd (toen had ik blijkbaar tijd over) heb ik heel veel schoenendozen keurig in het zelfde papiertje geplakt. Met een fleurig bloemetje erop. En een stickertje (lang leve de labelwriter) erop welke schoenen er in horen. Helemaal niet zo moeilijk dus. En het grappige is dat ik toch weer schoenen tegenkwam waarvan ik niet meer wist dat ik ze had. Een paar gympen en een paar laarzen waar ik niet meer op kan lopen gaan weg.

Ha, de naaimachine staat er weer in (om het hoekje, want de kast is heel diep onder de trap) én er is bijna een halve vierkante meter vloeroppervlak tevoorschijn gekomen.

En het hoekje tussen de deur en de kast is weer zoals het hoort: leeg.

6 opmerkingen:

  1. o, wat netjes! dit is nou echt zo'n klusje waar je heel veel voldoening van krijgt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf heb ik niet zoveel schoenen, maar misschien heb je iets aan de tip, die ik ergens in een opruimboek las: op de voorkant van de schoenendoos een foto plakken van de schoenen die erin zitten. Anders vergeet je inderdaad heel makkelijk wat je hebt.

    Wel goed, dat de naaimachine weer daar is waar ie hoort! Weer een hoekje netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo wat een goed idee zeg met die dozen! ziet er weer keurig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hmmmmm je brengt me op een idee :) schoenendozen bewaren om de schoenen er in te doen.

    Goed voornemen voor de toekomst, ziet er netjes opgeborgen uit zo namelijk. En je trapkast ziet er overigens ook netjes uit weer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een schoenen! Maar netjes opgeruimd op deze manier. Twee vliegen in 1 klap vandaag, je trapkast weer netjes en weer een plekje voor je naaimachine. Netjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat keurig opgeruimd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn schoenendozen altijd in de winkel achterlaat, maar als ik je kast zo mooi overzichtelijk zie denk ik... Zal ik toch niet ook... Maar ik vrees dat ik mijn schoenen er een keer indoe en daarna pas weer als de desbetreffende kast aan de beurt is.
    Ik ben dus nog op zoek naar het ultieme systeem...

    BeantwoordenVerwijderen