vrijdag 16 maart 2012

Dag 72, het schrijftafeltje

Het schrijftafeltje in onze woonkamer heb ik al heel lang. Op de middelbare school maakte in mijn huiswerk er aan en volgens mij is het nog van mijn oma geweest. Maar zoals bij alle horizontale oppervlakken heeft het een enorm aanzuigende werking, vooral op papier.


Maar dat gaat vandaag veranderen.

Eerst alles eraf. Het vilt past niet helemaal en is ook viezig. Afgelopen weekend deed ik een vrij uitgebreide zoektocht op Internet naar plakvilt. Dat kun je bijna overal kopen, maar zijn dan stukjes van 25 X 25 cm. Dat schiet niet op, dan wordt het een lappendeken. Maar uiteindelijk vond ik een adres die het in lengtes van 25 cm verkocht (50 cm breed). En na eerst een verkeerde zending van een meter zwart, ben ik inmiddels in het bezit van een meter groen plakvilt.

Maar dan moet wel eerst de oude viltlaag eraf. Dat ging op sommige plekken prima, maar op andere plekke was de lijm duidelijk beter. Maar met behulp van veel geduld, een breekmesje en wasbenzine is het toch gelukt. Een schuurpapiertje erover om het glad te krijgen en de stofzuiger zijn werk laten doen.

Klaar voor een nieuwe laag.

Dat is een heel ander gezicht. Met dank aan Man, die mij van de juiste gereedschappen voorzag.

Zo zou het eruit moeten zien

Maar dan moet ik eerst dit nog wel even elders onderbrengen...

3 opmerkingen:

  1. Wat een metamorfose! Het ziet er heel mooi uit. En voor de rest vind je vast een plekje. Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zóóó, dat is netjes geworden! Zo heb je wel eer van je werk, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enorm verschil. Het lijkt wel een compleet nieuw tafeltje!

    BeantwoordenVerwijderen