woensdag 7 maart 2012

Dag 62, Op naar een volgende ronde

Opruimen is eigenlijk best leuk. Je maakt ruimte. In je huis én in je hoofd. Je vindt dingen terug. Je komt erachter dat je van sommige dingen best wel gênant veel exemplaren in huis hebt, schrijfblokken bijvoorbeeld, of batterijen.
Maar weggooien om het weggooien vind ik zo ongelooflijk zonde. Liever gun ik spullen een volgende ronde. En vandaag was zo'n dag om dingen naar die volgende ronde te laten gaan.

Allereerst deze actie:
De school van de kinderen steunt een goed doel in een land waar mensen het minder breed hebeen dan hier (in elk geval dan ik). Twee keer per jaar sturen ze een vrachtwagen vol spul naar Verweggistan. De ouders krijgen een oproep in de Nieuwsbrief om die vrachtwagen te vullen. Nou, daar kon ik wel een handje mee helpen.
Sinds Dochter in een groot bed slaapt hebben wij een berg ledikantlakentjes over. In de familie en kennissenkring konden we er niemand een plezier mee doen, dus die mochten naar Verweggistan. Datzelfde geldt voor babysokjes, hydrofiele luiers, een verschoontas, kleding die te klein geworden was, enzovoorts enzovoorts.

Alles bij elkaar bracht ik vanochtend twee knalvolle vuilniszakken, drie losse tassen en vier plastic zakken vol naar de gymzaal op school.

De tweede actie:
Op dag 60 (klikerdeklik) hield ik een hele stapel kaarten over. Akelein wilde ze graag hebben, maar dat is niet echt om de hoek en dus moest het een postpakketje worden. Met een deksel van een papierdoos en wat overgebleven karton, een schaar en een rol plakband maakte ik er een pakketje van dat met een beetje mazzel net door de brievenbus zou kunnen passen.







Nu nog het adres en een postzegel er op en dan gaat het straks bij de voordeur, zodat ik dat morgen in de brievenbus kan laten verdwijnen.

Derde actie:
Niet alles wat we niet meer kunnen gebruiken gaat naar de Kringloop, sommige dingen gaan op Ma rktplaats.


Morgen gaat deze envelop (uiteraard voorzien van adres en postzegels) in de brievenbus, dan kan een ander weer genieten van wat wij niet meer nodig hebben.

Vierde actie:
Omdat Dochter uit de kinderstoelen in de auto was gegroeid, kochten wij nieuwe en deze gaan dus op Marktplaats. Nog niet echt weg, maar hopelijk duurt dat niet heel lang.

Geeft toch ook een goed gevoel allemaal.

2 opmerkingen:

  1. Ja, heel herkenbaar... dan heb je het opgeruimd en waar laat je dan de spullen die weg kunnen? Moet zeggen dat ik heel rigoureus aan het werk gegaan ben deze keer. Alles naar de kringloop. Want als het dezelfde dag niet de deur uit is bij ons, krijgt het toch weer een plekje in huis.. wég effect! Ik heb nog geen spijt hoor. Wat een heerlijkheid die ruimte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig! Lekker, zo'n opgeruimd huis en helemaal als je een ander daarmee kunt helpen. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen