woensdag 28 december 2011

Dag 1, grote lade schrijftafel

Gek, maar ik ben al een dag aan het bedenken met welke lade, doos of plank ik zal beginnen. Natuurlijk maakt dat niets uit, want als ik het goed doe, komen ze echt allemaal aan de beurt. En omdat ik vanochtend een envelop nodig had voor een geld-terug-actie, werd het deze lade. De enveloppen zitten er niet in maar dat zou binnenkort wel eens kunnen veranderen.

De lade van het schrijftafeltje. Toen ik begon was 'ie zo:
 
Eerst alles eruit en met de DustBuster Extreme (de kruimelzuiger die een betere naam heeft dan dat 'ie daadwerkelijk dust bust) alle kruimeltjes en pluisjes eruit.

De jongste is bijna vier, dus die babyborstels gaan echt niet meer. Samen met schaartje en fotolijstje in de doos voor de kringloopwinkel.

Gedichtje van moederdag (2 jaar geleden), opnamebandje van het ziekenhuis, plaatje van de oogpleisters, naamkaartje van de crèche, alles mag naar de bewaarmappen van de kinderen.

Kijk, dat zijn leuke verrassingen. Ze kunnen samen in één envelopje en dan bedenken wat voor leuks we ermee gaan doen. Mogen terug in de la.

Spaarkaarten, daar hebben we er vast nog meer van in huis, ik ben dol op zegeltjes. Maar blijkbaar niet bij elkaar op één plek. Vooralsnog mogen ze terug in de la.

Auto-opladers en oortjes van telefoons die we niet meer hebben. Weggooien of aanbieden aan een ander of kringloopwinkel? Ik denk er nog even over na. Maar niet terug in de la.

De resterende diversen: Lego-onderdelen (bij de reserve-onderdelen), knopen (in de knopendoos), lipstick (in de vuilnisbak), waxinelichtje op batterijen (bij zijn broertjes in de kast), lintjes (in de lintjesdoos), winkelwagenmunt (in mijn tas), strijkkralensterren (naar de kinderkamers).

Dit kan weg, papier in de papierbak en de rest in de vuilnisbak.

En zo ziet de la er dan uiteindelijk uit. Ook de usb-sticks, pasfoto's en de laptop met muis en voeding mochten terug. Met bovenop de zelfgemaakte boodschappenlijst voor de wekelijkse boodschappen. En plek zat voor de enveloppen.

Niet slecht hè, voor zo'n eerste dag?

2 opmerkingen:

  1. Yes! De kop is eraf! Veel succes de komende tijd! Had ik je al gevraagd of je het leuk vindt hier wekelijks verslag van te doen op mijn website (www.365dagenproject.nl)? Sorry als ik het niet meer weet, er komen zoveel namen voorbij, haha! Dat zou wel heel leuk zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je goede begin!
    Het ziet er prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen